Virusinfektioner

Denna fredag startade precis som alla andra dagar gjort denna veckan.
Emil gick till skolan och Embla är hemma och har feber.
I går kväll steg febern igen till 38.5.
Idag var vi hos läkaren och efter halstest och stick
i fingret konstaterade de att hon
bara har en virus infektion.
Så hennes medicin är vila.
Därför har vi nu bänkat oss i soffan med en film (Shrek 3) och varsin skål glass.
Rätt mysigt faktiskt.
Nova som vaknade tidigare än tuppen i morse
somnade gott i vagnen efter doktorn
och sover vidare i hallen nu.




Idag är jag oerhört tacksam att vi bor
på första våningen.
De har nämligen kommit på att de skall fixa vår hiss.
Mellan 7.30 till 16.00 kommer dan vara avstängd.
Tack och lov att jag inte behövde
 släpa med mig vagnen från fjärde våningen.

En annan sak som slog mig när vi var och handlade var
att vår affär går ut med sitt motto "ÖPPET ALLA DAGAR MELLAN 8-22"
Kanon eller hur.
Men (för oftast finns det ett men) under julen har vi öppet såhär.....
Om man inte ALLTID har samma öppertider, varför går man då
ut med att man alltid har öppet mellan 8-22.
Ingen att hänga läpp för, bara lite intressant tanke.
Nu väntar barbie lek en stund.
Kram på er i kylan.


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?