Sköna underbara lördag

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och en stor kopp
svart, hett kaffe.
Embla sover, Nova sover.
Fast klockan 06.00 ringde klockan.
EMILS HOCKEYTRÄNING.
Förra gången var vi med allihopa.
Men idag bestämde vi att Tinus tog med Emil
till Frölundaborg för ännu en tidig
träning med Bäcken HC.
Embla och Nova får sova vidare en stund för Emblas simskola
börjar förts klockan 10.00.
Men jag gick snällt upp med de.
Så här sitter jag nu.
I soffan.
Alldeles tyst.
Och en STOR kopp kaffe,
Ganska mysigt faktiskt.


Novas nätter har ju varit ganska (JÄTTE) jobbiga.
Både för henne och för oss.
Men i natt var det en ganska possetiv vändning.
Hon åt kvällsmat (gröt) kl 19.45.
Sen var hon vaken med oss en liten stund och somnade ca 20.45.
Somnade fort och utan problem.
JIPPIE tänkte vi.
Men icke sa nicke.
Efter ca 45 min vaknade hon och var vrålarg.
Men fast beslutna är vi i att hon inte skall få
komma upp bara för att hon skriker (rutiner är superviktiga och
ger vi med oss nu så vinner hon kampen)
Så vi turades om att få henne att somna om.
Hon somnade, vaknade,somnade,vaknade om vartannat.
Frustrerade blev vi båda två.
Men när klockan närmade sig 23.00 så somnade hon
äntligen ordentligt.
Nu är klockan snart halv åtta och hon sover ännu.
Hon har vaknat till några gånger under natten, men
då har vi gett henne nappen och hon har somnat om.
Inget nattmål utan bara napptapp.
Och nu är vi snart uppe i tolv timmar
utan mat.
BRA JOBBAT NOVA!!!!



Nu vet jag lika väl som ni att detta kan ändras redan ikväll igen.
HOPPAS INTE!!

I natt har vi ju nattgäster med.
Det är tacoskväll med världens bästa föräldrargrupp.
Då har Annette och Tony fått låna Emils rum (han sover inne hos Embla)
i natt så de slipper åka hem till sig och samtidigt kan
båda njuta av ett glas vin eller två.

HA nu en riktigt skön lördag allihopa.

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?