decembersnål?

Jag har idag insett att december troligen är den
allra dyraste månaden på hela året.
För det hela börjar ju med barnen vill ha adventskalandrar.
Och de finns ju i en hel del olika former.
Tv/radio, choklad. tuggummi och leksakskalendrar.
Sen avgör man självklart själv hur många och vilken
sort man vill köpa.
Sen har vi datumljus som också är ett "måste".
Mitt i allt julstök kommer lucia.
Och då skall det köpas kläder för att fira denna stora tradition.
(Inget illa menat jag älskar lucia och
är absolut för att man skall fira det)
Innan tomten kommer på julafton skall det inskaffas julklappar
tilla alla och även julmat.
sen när julafton är över så är det bara några få dagar kvar av året och
detta firar vi med nyårsafton.
Champagne, fina kläder och god mat......
Sen äntligen är det januari och plånboken kan börja andas i
lugn och ro igen.


Jag vill bara säga att jag verkligen älskar december månad. Adventljusstakar
och pepparkaksbak.
Barnens längtan efter den stora DAGEN.
Men ni måste ju hålla med om att detta måste vara den dyraste månaden som finns.
Tur att den bara är en gång
om året då.


KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?