Tillbaks igen

Ja jag vet....
Jag har verkligen varit urkass på att blogga.
Kan väll bara säga att tiden inte funnits till.
Haft sjuka barn och massor att göra.
Och en del bloggtorka med.
Vet inte riktogt vad jag skall skriva om.
Men snart lugnar allt ner sig och då skall jag
ta tag i detta igen.


Kan visserligen skriva att vi var på BVC i torsdags och
hade 5 månaderskontroll på
lilla Nova.
5 månaderskontroll innebär vägning, mätning och en ny
påfyllning av vaccinet
Nova har äntligen börjag växa som hon skall och är ni 63 cm lång (vuxit hela 2,5 cm sen sist)
och väger 7330.
Ja lite bastant är hon men en välmående tjej.
Sen sprutan ja....förra gången var hon jätte ledsen när hin fick
spruta nummer två. Och det tog en lång stund innan hon var
tröstad helt.
Men vår underbara BVC sköterska hade ett knep för
den här gången.
Från det de blir 5 månader så är
de medvetna om vad som händer runt omkring och
går att avleda från det onda och smärtan.
Så när båda sprutorna var i och Nova grät som mest så
började hon blåsa såpbubblor.
Trot eller ej men det funkade faktiskt.
Nova var helt fasinerad av alla bubblor som flög omkring
så hon slutade gråta och försökte fånga de istället.
TACK OCH LOV FÖR SÅPBUBBLOR.

Nästa besök är i mitten av januari och då är Nova 6 månader.
Detta innebär läkarbesök.

Ha nu en fortsatt skön söndag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?