1 december.

Nu är det bara 23 dagar kvar till julafton.
idag börjar nedräkningen på alla sätt och vis.
Barnen har tre olika adventskalendrar.
Emil har en lego och Embla en playmobil.
De har varsin chokladkalender och så är det den
absolut viktiga tvkalendern.
Så ikväll få ví se om den är lika bra som förra året.
Sen har vi även vårt datumljus.
Jag är ganska säker på att vi INTE kommer missa julafton
i år heller.



Idag har jag även lovat barnen att baka pepparkakor.
Det är något av det mysigaste jag vet.
Julmusik i högtalarna och pepparkakedoft i hela huset.
Och självklart får man smaka lite (men bara lite grann)
på degen.
En tradition som min mamma har varje år med barnen är
att baka pepparkakshus.
Detta får bli i helgen det.



Här hemma är julkorten skrivna och några julklappar inskaffade.
Men som alltid kommer vi nog vara ute i sista sekunden.
Och i år måste man handla smart.
Man blir ju inte direkt rik på att vara hemma.

Njut av det kalla men fina vädret.
Hoppas snön håller i sig.
Kram där ute.

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?