Bröllopsklockorna ringer.

Jag har fått så många mail och kommentarer angående mitt inlägg om ammning.
Verkligen jätte kul att så många läser.
De flesta tycker att det jag skriver är bra och att dets tämmer.
Andra tycker mer eller mindra att jag gör uppror.
Misstänker att de som tycker att jag skriver opassande saker om ammningen
är mammor som alltid lyckats amma. Utan att haft några som helst problem.
Jag tycker då:
LÅT MIG TYCKA OCH KÄNNA VAD JAG VILL MED AMMNINGEN, SÅ FÅR NI TYCKA DET NI TYCKER.

Men en sak är säker (och detta sa bvcsköterskan till mig)
ALLA KAN INTE AMMA!!!

Nu är det redan fredag igen. Veckan går fort. Men det gör absolut inget.
För Emil och Embla skall stanna hos oss i tre veckor.
Så vi kan njuta hela två veckor till.
UNDERBART.
I morgon far jag, Tinus och lilla Nova till Malmö.
Tinus kompisar gifter sig.
Vi har funderat länge fram och tillbaks på hur vi skall göra.
Men nu är det bestämt. Vi åker.
Och de stora barnen får en skön dag med mormor och morfar.


Snart har jag och Tinus 1 årig bröllopsdag.
S.k. bommulsbröllop.
29 augusti förra året blev jag fru Stenhill.
Tiden går extremt fort.
Men när jag tänker på Tinus föräldrar som varit gifta i 35 år eller mina som varit
det i 25 år så inser jag hur lite ett år är.
Men det är ju en liten bit på vägen.
Och förhoppningsvis blir det mer än 35 år

Här är en lista på vad de olika åren kallas:

Antal år
som gifta
Bröllopsdagens
namn
Alternativt
namn
 0 Bröllop  
 1 Bomullsbröllop Pappersbröllop
 2 Pappersbröllop Bomullsbröllop
 3 Läderbröllop  
 4 Fruktbröllop Blomsterbröllop
 5 Träbröllop  
 6 Sockerbröllop  
 7 Yllebröllop Ullbröllop
 8 Gummibröllop Bronsbröllop
 9 Linnebröllop Pilbröllop
10 Tennbröllop  
11 Stålbröllop  
12 Sidenbröllop Silkebröllop
12,5   Kopparbröllop
13 Spetsbröllop Knypplingsbröllop
14 Elfenbensbröllop  
15 Kristallbröllop Kalvbröllop
16 Fjäderbröllop  
17 Silkesbröllop  
18 Satinbröllop  
19 Galonbröllop  
20 Porslinsbröllop Jutebröllop
21 Nylonbröllop  
22 Jutebröllop  
23 Hampabröllop  
24 Sammetsbröllop  
25 Silverbröllop  
26 Korkbröllop  
27 Balsabröllop  
28 Masonitbröllop  
29 Plywoodbröllop  
30 Pärlbröllop  
31 Mahognybröllop  
32 Granitbröllop  
33 Gnejsbröllop  
34 Skifferbröllop  
35 Korallbröllop  
36 Marmorbröllop  
37 Tegelbröllop  
38 Cementbröllop  
39 Grafitbröllop  
40 Rubinbröllop  
41 Keramikböllop  
42 Mässingsbröllop  
43 Plåtbröllop  
44 Nickelbröllop Ametistbröllop
45 Safirbröllop  
46 Blybröllop  
47 Kvicksilverbröllop  
48 Zinkbröllop


Nu skall jag avnjuta mitt glas rosé.
KRAM♥

  Vendela

Vad konstigt att folk kan bli så upprörda, det är ju som du säger- alla kan inte amma. Förstår inte varför det verkar sticka i ögonen på folk som ammar...är det två läger eller?

 2010-08-06     22:50:39
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?