Lilla Nova tar över världen

♥När man får barn blir man bortglömd♥

Visst låter det alldeles knäpt eller mer som en lögn.
Men det är nästan så.
Inte av alla men av många.
För just nu är det nästan (se att jag skrivet nästan) ingen som kommer
för att hälsa på oss.
Alla som kommer vill träffa Nova.
Hon har levt snart 7 veckor och har redan tagit över alla bekanta runt omkring.
Väldigt sällan ringer någon för att fråga om de kan komma över för att träffa oss utan de flesta frågar om de kan få komma och hälsa på Nova.
Tänk dig att vara 7 veckor och ha sådan makt.
Nästan så jag vill tala om för henne att njuta så länge hon kan.
För jag kan inte se många (finns absolut vissa) som ringer och
frågar om de kan få träffa Emil och Embla.
Inte mig eller Tinus heller.
Jag kan däremot tycka att det både är tråkigt och underligt att på en dag
så har man näst intill blivit satt i andra hand.
Detta handlar inte om svartsjuka på något sätt, utan jag
är mer förundrad över att det är så.
Och lite irriterande kan det vara ibland.
Att detta lilla underbara liv, kan ta över världen så.
Hon kommer finnas med oss länge så alla hinner nog njuta av henne.
Och av oss också.



I morgon kommer de stora barnen igen.
ÄNTLIGEN.
Emil mår bättre men har fortfarande väldigt strikta order på
vad han får göra.
Vi kommer inte kunna släppa ut honom själv den närmaste veckan. Efetrsom han inte får
leka våldsamma och allt för aktiva lekar.
och det är väldigt svårt att säga det till en 7 åring.
På lördag skall vi på dop dit det kommer en massa barn.
Vilket betyder att han inte kommer kunna springa runt med de.
Och orkar han inte så är det bara att åka hem.
Blir ingen gymnastik den närmaste veckan men han får lov att gå till skolan
på måndag igen.
Känner på mig att detta kommer bli en underlig vecka.
Stackars stackars lilla kille.

Min mobil funkar inte just nu.
Trodde inte jag var beroende men jisses vad hjälplös och tom man
känner sig när man inte har någon.
HUR ÖVERLEVDE MAN INNAN MOBILTELEFOEN KOM?


Nu sover Nova och jag skall passa på att vila lite jag med.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?