Nu får det vara nog!!!

NU FÅR DET VARA NOG!!!!

Igår sa jag stopp. Vet inte om jag gjorde rätt eller fel. Men
krafterna tog slut och jag kände bara NÄ INTE MER NU.
Jag förbjöd mer eller mindre Emil leka med ett tav alla grannbarn.
Har tagit upp detta innan här, att
det för mig är ett problem.
Och jag insåg att det var fler runt omkring som
tycker samma sak.
I söndags hade vi ett samtal med Emil ang "pojken ifråga"
Förklarade vad som kunde hända om man var med någon som gjorde dumma saker.
Måste då även skriva vad lite av det som hänt:
Kastat stenar in till grannarna, varit elak mot mina men även andras barn, försöker få de att göra saker som man inte gör, gör söner andras leksaker osv....LISTAN KAN BLI LÅNG.
Jag tor att vi kom fram till Emil för han drog sig undan honom lite mer.
Men igår så lekte de ute allihopa.
Efter någon timma kommer "pojken" upp till mig och säger att
Emil inte sköter sig ute.
Jag frågar vad han gjort och "pojken" förklarar att Emil sakt fula ord till en annan kille
och sen följt efter honom fastän han inte vill.
Jag fick en aning om att detta inte var sant, så jag sa till pojken
att jag tycker inte du skall komma upp och skvallra,
för har Emil gjort det mot honom så han han själv komma upp och berätta vad Emil gjort.
Tyken svarar han att Jo det skall jag.
Då var det precis som om hela jag fick en massa hat i mig och så sa jag rätt ut:
den dagen då du djälv börjar sköta dig då kan du komma och skvallra på andra.
Sen stängde jag dörren.
Emil kom in sen, då frågade jag vad som hade hänt.
När han förstod vad jag pratade om så visade det sig att "pojken" hade skrikit åt den andra killen
och sen blivit arg för att Emil var med honom och inte med "pojken".
Jag sa då rätt ut till Emil att jag ville inte att han skulle leka mer med honom.

Emil gick ut igen. När de kom in på kvällen så frågade jag hur det gått.
Han berättade att "pojken" ville leka men Emil hade sakt att han inte får. Då hade "Pojken frågat
om han var feg.
Nä hade Emil svarat det är inte därför.
Sen hade "Pojken" slagit en av grannbarnen i huvudet och knuffat en i magen.
Men inte gett sig på Emil...Emil hade sakt att han skulle sluta.
"Pojken" hade visserligen inte gjort detta, men jag är stolt
över honom som sa ifrån.

MAN SKALL KANSKE INTE FÖRBJUDA....MEN JAG VAR TVUNGEN.
Jag vill inte att mina barn skall bli likadana.
De skall respektera vuxna och sina kamrater.
Nu hoppas jag på lugn och ro ett tag.

Detta kanske inte blev något bra eller intressant inlägg...jag var bara tvungen att få ur mig det.
man kan många gånger bli frustrerad som förälder.
Nu skall jag njuta av solen en stund.
KRAM♥

  Maria

Mikaela , jag tycker du gjorde helt rätt , det är ju egenligen rätt tragiskt för den här "pojken" söker väl uppmärksamhet fast på fel sätt ,kanske har han föräldrar som inte bryr sig...Jag hade gjort samma sak, någonstanns får det vara nog.

 2010-08-18     10:30:08
  Lena

Tycker också du gjorde rätt! Jag hade heller inte velat att mitt barn umgicks med ett barn som ska vara elak, hitta på dumheter osv osv.

Dessutom tycker jag du ska prata med pojkens föräldrar så dom får veta hur han är mot andra barn. För det e så här mobbning uppstår. Så får man då hoppas att man når fram till föräldrarna och att dom gör något med saken.

 2010-08-18     10:50:03    URL: http://evelinesvarld.blogspot.com
  Mitchell

Du gjorde helt rätt.Ståpådig gumman.

 2010-08-18     12:06:29
  Jimmy

Mickis de var bra skrivet tycker ja.,

 2010-08-21     10:14:17
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?