Vänner ger styrka!!!!

Jag har inte hunnit skriva sen igår. Tiden har liksom bara sprungit ifrån mig.
Jag var på läkarbesöket igår, och fick träffa en läkare som jag aldrig haft.
Hon var väldigt trevlig men svenskan var väll inte det bästa.
Först gjorde hon ett VUL på mig för att se om livmodern påverkats av alla dessa sammandragningar.
Det visade sig att de hade varit ofarliga.....hittils.
Så skönt att höra. Jag var lite orolig faktiskt.
Men att hon inte kunde garantera något om det kommer fler.
Sen gjorde hon även ett vanligt ultraljud. Bara som bonus sa hon.
Det var så häftigt att se den lille i magen som nu var betydligt mycket större än
förra gången. Och den sprattlade för fullt i magen.
En riktig liten vilding.
Jag blev fortsatt sjukskriven. April ut. Sen hoppas de att jag skall bli godkänd havandeskapspenning.
Jag har inte fått det de två tidigare graviditeterna....så varför skulle jag få det nu?

Efter läkarbesöket hämtade jag de två underbaraste barnen i världen och vi bestämde oss
för att hälsa på min mormor.
Hon bor vid en väldigt fin lekplats så vi tillbringade ett antal timmar ute. Sen fick vi mat där med.
Lite mysigt att umgås med henne med. Och barnen gillar verligen att vara där.

Jag har inte hunnit skriva idag heller. Redan i morse åkte jag med Tinus och barnen. Lämnade av de i skola/förskola för att sen åka till mitt jobb.
Skulle jobba lite på ett projekt som ingår i min Reggio Emilia utbildning.
Det var kul att träffa alla kollegor igen och även barnen.
Fick en hel del kramar. Saknar de faktiskt.

Klockan 13 hade jag bestämt träff med höggravida Jenny. Hon är beräknad i morgon.
Vi tog en fika på cafe cappuccino och sedan en liten promenad på stan.
Klockan 17 bytte jag fika partner till Anna. Även vi hamnade på cafe cappuccino.
Vi försökte först på Cafe vallgatan men de hade visst stängt och där höll de på att renovera.
Skulle öppna något nytt där.
Men cafe Cappuccino funkade ju lika bra det.

Det var så skönt att få prata av sig och skratta med goda vänner.
Av en underlig annledning så känner jag mig som en ny människa.
Lite gladare och lite starkare.

Nu skall jag titta på Lyxfällan sen blir det krama kudden.
GODNATT!!!


  Hanna

Jobbigt när läkare inte kan prata flytande svenska... =/ Just läkare vill man ju gärna förstå! ;o) Haha!

Tur att allt såg bra ut iaf och jag ska hålla tummarna för att få havandeskapspenning, men just förskolelärare har tydligen svårt att få det...? vilket jag inte kan förstå! Ni har ju ändå ett ganska "utsatt" jobb, med vilda ungar och tunga lyft och sånt. Hmm!



Ha de gott! Kram

 2010-04-15     22:01:44    URL: http://hannaofsweden.se
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?