Sammandragningar igen

Christina, barnmorskan jag var hos igår var otroligt vänlig.
Lite ovant att vara hos någon annan än Mariana men kände mig ändå väldigt trygg med henne.
Emma var med mig och skulle agera fotograf (fast kameran funkade inte) och det kändes så skönt att ha henne  med mig i allt detta.
Det de kom fram till var att det även nu var ännu mer kraftiga sammandragningar.
Magen var jättemjuk och fin när jag kom in. Hon klämde för att se hur livmodern reagerade och sa att hon kände barnets huvud. Både jag och Emma fick känna med. Jag kände det men Emma kände inte något.
Hjärtljuden var helt normala: 139 slag/minut.
Varför jag får sammandragningar vet de inte. Och annledningen till att det gör ont i naveln och ner är för att barnet trycker mot naveln när sammandragningarna kommer. Huden runt naveln är tunnare och därför känns det mer just när den trycker där.
Det de ordinerade var fortsatt vila (är ju det enda jag gör) och om de blir allt för kraftiga så måste jag åka in.
På onsdag skall jag träffa en gynläkare och göra ett VUL.
Samtidigt så kommer domen då. Om jag är redo att gå tillbaks till jobbet eller ej.



Efter besöket hos BM skulle Emma och jag tillbringa en hel dag på stan med shopping och lunch.
Jag kände inte direkt för att traska runt på stan så vi tog en buss till stan där vi hittade en restaurang som vill tillbringade lång tid.
Det blev en pasta restaurang som heter Davinci.
Hungriga var vi båda två. Så pasta passade bra.
Emma och jag har hur mycket som helst att prata om. Och med henne kan jag prata om precis allt. Så tiden på davinci bara flög iväg medan vi pratade om livets mysterier.
Tillslut lämnade vi stället för en liten tur på stan. Jag hade ju ett mål.....nya skor.
Så stadium blev nästa stopp. Och ett par nya sneakers inköpta. Det blev de pumaskorna jag visade igår. bekväma och lätta att få på.
Efetr stadium ville Emma in på Lindex och HM, sen orkade vi inte mer.
Cafe Cappuccino blev vår rastplats. Och med varsin kaffe och en halloncheesecake (för mig, wienerbröd för Emma) tillbringade vi ännu några timmar.
Det blev en väldigt lugn och skön dag på stan. Inget stress och inte så mycket traska. Men jag fick umgås med henne innan hon far hem igen.
Sen kanske jag inte ser henne innan jul. Hon vet nämligen inte om hon kommer hem innan dess. Får hon sommarjobb i Umeå så stannar hon.
Vilket betyder att hon inte är hemma när bebben kommer. Kanske inte heller till dopet.
Jul är jätte långt bort. Håller tummarna för henne att hon får jobbet....men självklart vill jag ha henne lite i Göteborg i alla fall.

Nu skall jag göra mig klar fören liten promenad.
Har inte lika ont idag men känner lite lätt mensvärk.
Så det blir en lugn promenad idag.
KRAM♥

  Sofia

Hej!

Skönt att läsa att det gick bra hos BM och att du haft en fin dag på stan, det är du verkligen värd.

Lämnar min mailadress som jag skrec i min blogg att jag skulle göra.



Kram Sofia

 2010-04-08     21:17:01    URL: http://thenewshitintown.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?