Nu är det slut!!

Påsken är över för detta året. Och jag funderar ärligt på att säga upp
all min bekantskap med herr påskhare och alla hans godisägg.
VARFÖR ÄTER MAN SÅ MYCKET GODIS BARA FÖR ATT DET ÄR PÅSK?

Barnen fick fyra påskägg var. Fyllda med godis.
Så de gick det ingen nöd på..
Frågan är om de någonsin kommer få i sig allt sitt godis.
Eller om Emil kommer få i sig sitt.
Embla är så otroligt kräsen (vilket kanske är bra) när det gäller godis. Inte mycket som faller henne i smaken.
Så jag och Tinus♥ fick allt hennes godis. Eller i alla fall det som hon inte tycker om.
Tack Embla....precis vad mamma behöver.

Jag visste att det skulle bli ett och annat ägg till barnen så jag hade inte köpt godis till de.
Emil fick lego och Embla fick ett spel.
Utav mina föräldrar och min mormor fick de pengar och varsin film.
Pengarna handlade de för igår.
Ett nytt Nintendo DS spel till Emil. Lego och en dagbok till Embla.
Och med andra ord......en bra påsk som nu tyvärr är över.



Idag skall jag på en fika med underbara Emma som äntligen är hemma.
Både hon och jag har haft fullt upp under påsken så vi inte har hunnit träffats.
Men idag hinner vi med en snabbfika innan min kurs.
Jag läser en reggio emilia kurs varannan tisdag med jobbet. Och jag har fått tillåtelse att gå kvar den trots sjukskrivning.
Måste även ge en eloge till mina kursledare som sakt att jag kan komma de gånger jag orkar och mår bra. Även att jag har rätt att stanna så länge jag känner.
Orkar kroppen inte mer efter någon timma så ör det okej att gå.
Otroligt snällt tycker jag.
Så dit skall jag idag efter min fika med Emma.
Sen hoppas jag på en eldag med henne i morgon.
Med kanske lite shopping och lunch på stan.
Hon åker ju hem på lördag igen. så måste passa på att umgåd.
För sen har man ingen aning om när hon kommer hem igen.

Nu är det dags för den vanliga promenaden igen.
Komma in i mina rutiner.
Hoppas ni får en bra dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?