Påsken fortsätter

Vilket otroligt underbart väder.
Vår i hela luften.
Solen skiner och man hör fåglarna kvittra.
Det liksom sprittter i hela kroppen.
Och vad vi längtat.

Påsken flyter på.
Tinus♥ jobbar medan jag och barnen njuter av att vara lediga.
I går var vi först på påsklunch hos mina svärföräldrar.
Eftersom Tinus♥ jobbar så hämtade Lina (Tinus lillasyster) oss tidigare.
Påskharen hade avrit på besök så Emil och Embla fick två stora påskägg var.
Vi som var vuxna barn fick också påskägg. Utav Lina fick vi även boken "Ett barn blir till" med så otroligt
spännande bilder på fostret i magen.
TACK LINA OCH "PÅSKHAREN" FÖR ALLT FINT OCH GOTT!!
Godis är ju farligt gott. Så jag blev jätteglad.
Efter en trevlig lunch begav vi oss iväg till Gråbo där middag hos vännerna Johan och Marina väntade.
16 stycken vuxna och barn blev vi.
Tacos stod på menyn till middag sen Kaffe med äpplepaj och kladdkaka till efterrätt.
Johan är ju liksom jag en gotteråtta så han hade köpt ett stort (verkligen jättestort) påskägg.
Vi var alla väldigt mätta och belåtna när vi kom hem strax innan midnatt.

Idag skiner ju solen i Kärra så vi bestämde oss för att gå ut.
Embla skulle få övningsköra på sin nya cykel.
Som gravid och den enda vuxna i den situationen var det väldigt jobbigt.
Men hon fixade det jätte bra och det dröjer inte länge innan rädslan för den allt för stora (tycker hon i alla fall)
är borta helt. Men i morgon får nog Tinus♥ springa efter henne.
Vi var ute länge i solen men tillslut ville Embla hem. Emil hade hittat nya kompisar som han spelade fotboll med
så han valde att stanna kvar ute.
Vad skönt det är när barnen blir stora och hittar kompisar.
Som mamma känner man en enorm glädje i den situationen.
Och till hösten skall barnen börja skolan/förskolan i kärra så då går det säkert ännu lättare att få kompisar.

Om några timmar väntar påskens sista påskmiddag.
Den styr av hemma hos min mormor. Dit kommer även mina föräldrar och min bror med sambo.
Kan vara så att påskharen varit där också.
Men i vilket fall som helst så skall det bli riktigt mysigt med middag tillsammans med familjen.
Jag gillar att träffa mina släktingar.
Mina föräldrar, min mormor,  mina svärföräldrar, min bror och mina svägerskor.
Tycker om att ha så många nära mig. Och tycker det är viktigt att bevara relationer med nära och kära.
Och jag njuter av det. Njuter av att träffas, av att umgås och av att ha roligt ihop.

I morgon är den första dagen på påsken som vi inte har några som helst planer.
Jag hoppas på fint väder igen så vi kan vara ute.
Och kanske , kanske underbara Emma kommer på besök.
Vi får se.
Ha en fortsatt trevlig påsk alla.
KRAM♥

Var bara tvungen att lägga in morgongängets vår låt. "Vår i Göteborg"
Lyssna och njut.

 

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?