Over and out

Ännu en helg över, och man är tillbaks i verkligheten.
En verklighet som jag inte alltid tycker om.
Men en verklighet som finns ändå.
En verklighet som man inte kommer ifrån.

Det är då man får göra det bästa av helgerna.
Ta vara på det man har.
Denna helgen valde vi att lägga på lägenheten.
Vi har bott här i ca 7 månader nu och det finns fortfarande saker kvar som skall göras.
Denna helgen valde vi att ta tag i en del av det.
Klädkammren som oftast brukar bli en soptipp hos oss.
Allt som vi inte vill ha framme hamnar där.
Men när man sen skulle ha det som var längst in så var det fruktansvärt svårt att bestiga det berg som låg framför. Så rensning och sortering blev det.
Alla vinterkläder hamnde i källaren tillsammans med jul och påsksaker.
Kläder som inte använts på 2 år kastades.
Och helt plötsligt har vi en klädkammare som man faktiskt kan gå in i
utan att vara rädd att få något i huvudet.
Utan att behöva bestiga mount everest för att hitta saken som ligger längst in.
I eftermiddag kommer min pappa♥ hit och skallhjälpa oss borra upp lite saker som inte kommit upp.
Bl.a ett duschdrapperi som sitter för högt upp och på ett väldigt svårborrat ställe.

TACK PAPPA!!!!



Nu på morgonen hann vi med ett besök hos barnmorskan innan Tinus♥ skulle till jobbet.
Mariana är en sådan otroligt skön och jordnära människa så att besöken hos henne är alltid lika roliga.
Hon skämtar och berättar roliga saker hon varit med om.

Hon håller helt och hållet med om att bebisen i min mage är väldigt aktiv.
Förra gången hon skullle mäta sf måtten ville den ju inte ligga stilla.
Denna gången var den precis lika sprallig.
Först skulle hon lyssna på hjärtljuden. Det tog lång tid att hitta rätt, för varje gång hon fick fram ljuden så valde bebisen att spela henne ett spratt och sparkade på henne eller rullade runt.
Men efter många om och men så fick hon den att ligga stilla. Hjärtljuden stannade på 144 slag/min.
Då skulle hon försöka mäta. Men det var lika svårt denna gången.
Bebisen har hittat ett nytt ställe att trycka sig in. Nämligen under mina revben. Känns lite obehagligt ibland men oftast gåt det bra.
Tillslut "tror" hon att hon fick rätt mått. Jag ligger lite över normal men absolut inget att oroa sig för.
Jag tycker ju att jag är jätte stor men det sa hon att jag absolut inte var.
Okej Mariana. Jag får lita på dig.

Denna gången tog hon ingen vikt eller prover.
För jag har legat till så bra innan.
Men när jag vägde mig hemma hos min morm or i veckan så hade jag inte går upp något mer sedan sist.
Nu skall jag tillbaks om tre veckor så mycket kan ju hända tills dess.
Då får vi se hur jag mår då.

Nu skall jag ta en liten promenad i solen.
Det är strålande sol i Göteborg idag igen.
Våren är verkligen här.

Ha en fortsatt trevlig dag.
KRAM♥

  Sofia

Hej!

Vilket härligt inlägg, och vad härligt att du bjuder på hur eran klädkammare ser ut, tycker mest att alla verkar ha perfekta hem och det ger mig hmm.. en smula prestationsångest, skönt att det finns fler som är mänskliga å vågar visa det.. <3



Hon låter underbar eran BM, min är oxå helt fantastisk och det betyder så mycket.



Idag lyser solen faktiskt även i Visby och jag tänkte iaf ta min lunch och sätta mig ute så jag får lite vprluft trots att jag inte kan ta någon promenad.



Hoppas att du får en fortsatt toppen dag!



Kramar från Sofia

 2010-04-19     13:32:41    URL: http://thenewshitintown.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?