LÄKARBESÖK

Idag kommer domen. Klockan 10.30 skall jag till läkaren.
Göra ett VUL och hoppas på det bästa svaret.
Att livmodern inte påverkats av alla sammandragningar.
Sen får jag även veta om jag ät tillåten att återgå till jobb eller om jag skall stanna kvar hemma
tills bebben kommer.
En del av mig vill ju inget hellre än att få arbeta....medan den andra delen inser att jag troligen
inte klarar av det. Vill ju inte att den lilla krabaten skall komma riktigt ännu.
Är bara i vecka 29 så jag kan tänka mig att vänta i minst 6 veckor till.
Men samtidigt har jag fått veta att även om jag har sammandragningar nu så är dte ingen garanti att bebben kommer tidiagre för det.
Har gått över båda gångerna innan, så jag räknar med det denna gången med.
Så kanske jag inte blir besviken om jag gör det.


Annars mår jag fantastiskt bra.
Solen skiner och fram t dagen blir det riktigt varmt och skönt ute.
Igår åt vi middag på balkonegn sen tillbringade vi resten av eftermiddagen/kvällen vid lekplatsen.
Barnens kusin Casper var med ute. Hans mamma och pappa skulle åka och handla vilket inte var något som Casper själv kännde för. Så han fick självklart stanna med oss på lekplatsen istället.
Och vi var faktiskt ute ända fram tills det var dags för kvällsmat.
Sen, liksom förra natten så somnade barnen otroligt snabbt.
De hinner knappt lägga huvudet på kudden innan ögonlocken blir allt för tunga.
Vi läste saga och sen lyssnar de alltid på saga på sin cd också. Men nu har de knappt hunnit lyssna på
början innan de somnat.
Det är så skönt att våra kroppar fylls av all denna energi.

Just nu sitter jag och tittar på Bandit Rivstart.
Lite av min tradition på morgonen.
Frukost och rivstrat. Idag är nog en av sverigest trevligaste kändisar med.
Glenn strömberg.
För ungefär 3 år sedan skulle jag få en kokbok signerad av honom.
Den skulle vara till min pappa i julklapp.
Jag tror säkert vi stod där framme och pratade i 10 minuter. med världens kö bakom mig.
En bit ifrån stod min mamma och stampade, för at vi skulle kunna gå vidare.
Han är väldigt trevlig och väldigt rolig.
När jag sitter och tittar på Rivstart nu så inser jag att han är ju lika rolig nu som då.
En bra start på morgonen med andra ord.
Havregrynsgröt, smörgås och Glenn Strömberg.


Nu skall jag göra mig klar för läkarbesöket.
Hörs sen.
KRAM♥

  Hanna

sååå himla skönt att kunna vara ute till sent på eftermiddagen! ääälskar våren och sommaren. att kidsen sen somnar snabbare är bara en bonus! ;o)



kram kram

 2010-04-14     09:42:08    URL: http://hannaofsweden.se
  Hanna (igen)

lycka till hos läkaren föresten! ^^

 2010-04-14     09:42:55    URL: http://hannaofsweden.se
  Sofia

Hej Mikaela!



Det viktigaste först, lycka till hos läkaren idag!

Och vad härligt det låter att äta på balkongen och vara ute hela eftermiddagen, riktigt så varmt har vi inte fått det här på Gotland, antar att allt hav kyler ner det lite för oss.



Kram Sofia

 2010-04-15     12:04:53    URL: http://thenewshitintown.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?