Sjuk!

I början av denna veckan skrev jag om hösten. Jag var egentligen arg och frustrerad just då men fick inte fram det jag behövde få fram.
Min kompis Emma sa till mig att jag var en riktig mespropp som inte skrev och beskrev ilskan jag kände.
Jag var just då otroligt arg och besviken...men allt jag fick fram var bara lite rader om denna förbannade hösten.
Hon hade helt rätt. Varför vågade jag inte skriva ut all ilska jag har. Är inte det vitsen med en blogg.
Jag har inget kul som en graviditet att skriva om där man hela tiden kan berätta förväntningar och få andra att följa den. Bröllopet är gjort så där är inte mycket att följa.
Men vad gör man då om man är arg och ledsen fast inte vet hur man skall ta sig igenom det.
När man inte vet hur man skall skriva allt utan att på något sätt såra någon?
För det är det sista jag vill. Att få någon sårad.

Idag mår jag inget vidare. Febern har tagit tag i min kropp och därför har jag en huvudvärk som inte är av denna värld. Tack och lov så finns det en underbar uppfinning som heter Ibumetin som trots allt tar bort värken en liten stund. Så att man hinner samla krafter mellan varven. Men sen känns kroppen som fylld av små små nålar. Så fort jag rör på mig eller tar på av kläderna så sticker det till. Och där finns det tyvärr inga tabletter som hjälper mig med. Bara vila och sova kanske.

På torsdag får vi lägenehten som vi längtat efter. Klockan 13.00 skall vi skriva kontraktet. Och sen är den vår. Men som läget ligger just nu så bor vi i kartonger. vart vi än går dtår det en kartong eller en säck med antingen något som skall kastas eller som skall sparas. Det är saker överallt. Frustrerande och trist. Men om två veckor är det över. Då är kartongerna borta och bara flyttstädningen återstår. BLä!!!

Nu skall jag kurera mig en stund med lite te och en filt i soffan.
Ha en skön höstdag vänner.

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?