Fortfarande sjuk....

Hur vet man om man fått svininfluensan? Hur vet man det?
Jag har varit sjuk i en vecka nu och det ger inte med sig. Det bränner i kroppen. Pannan är het och kinderna känns som varma spislock. Febern kom åter tillbaka. Var feberfri sen i fredags och tänkte att nu är det okej. Äntligen är jag bra igen. Skulle på  en liten tv kväll med mina vänner i lördags men fick tacka nej för min kropp orkade inte. Jag var helt slut och kännde att det får bli en hemma kväll framför tvn med Tinus och Emil. (Embla sov hos mormor)
I morse var jag trött men fortfarande feberfri. Vi gjorde oss klara ganska fort på morgonen och for till mitt jobb där Emil skulle få ha sitt barnkalas. Min chef godkännde det så det passade oss bra att inte ha det hemma eftersom vi bor i kartonger just nu.
Kalaset gick bra men det var Tinus som fick göra större delen av det. Jag orkade inte. Och då var det inte för att jag är lat utan för att jag bara helt enkelt är matt. Men som tur var så var Emil nöjd med allt.
När kalaset var klart så kände hela jag hur varm jag vet igen. Tog tempen och visst hade den stigit igen.
Så nu sitter jag här och undrar hur dettta kommer sig. Hur vet man om det ärsvininfluensan man fått? Hur vet man vad det är som kroppen åkt på???
I morgon bir det läkarbesök för min del.
FAN......har inte råd att vara sjuk nu. Har inte råd att vara hemma utan betalt,
Känner mig olojal mot arbetskollegorna. Har fruktansvärt dåligt samvete. Men vad skall jag göra.

Återkommer i morgon efter läkarbesöket!!!!

Natti natti.....

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?