En vanlig dag bara.....

Hur sysselsätter man små söta barn när de är hängiga??? Jo genom bakning såklart. Emil hade huvudvärk och lite förhöjd temp i morse såvi beslutade oss för att vara hemma. Embla fick själv avgöra hur hon ville göra. Och visst ville hon vara hemma med mamma och storebror.
Vi avnjöt en lång och skön frukost. Äggsmörgås, flingor, te och apelsin juice.
Sen kom vi på att vi skulle baka muffins. Jag är ingen hejare på att baka men vet att mina barn älskar att baka.
Det var skön tidsfördriv. Barnen hade något att göra och jag kände mig duktig som fick alla att sammarbeta så bra. 
Vid halv två dök Emma och hennes systerdotter upp. Lilla Mina är bara ett år och traskade omkring i lägenehetn medan jag och Emma pratade. Hon är en klippa Emma och det känns skönt att prata med henne. Och så fick jag en present med.....en jätte hemlis men väl uppskattad. TACK gumman. Välbehövd.

Nu sitter jag framför datorn en stund. Embla leker med sin kusin och Emil ligger i soffan och tittar på tv. Tar det lite lugnt innan jag skall få svärföräldrarna på besök.  De har varit ute och rest ganska mycket så vi har inte träffat de på ett tag. Så det skall bli trevligt.

Hoppas på nya krafter till grabben i morgon. Och då skall de åka till sin pappa igen. en vecka går allt för fort.
Men snart är de ju här igen. Hoppas ju den veckan går lika fort.

Ha en bra dag.....


  emma

hahaha....vet att hemlisen va välbehövd, syns på hela dig. =)

o min systerdotter heter Mina...inte mona =)

 2009-11-21     19:19:37
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?