Bara komma bort!!!

Visst känner man ibland att man bara behöver komma bort. Bort från allt och få lämna de fyra väggar man lever inom. Lämna den trista vardagen och bara få göra något spännande tillsammasn med familjen.
I början av veckan kom jag på att denna helgen som kommer vill jag bara åka iväg. Jag, Tinus och barnen. Bara en helg eller rent av en natt om det går. Bara få komma iväg.
Först tittade vi på badhotellet i fredrikshamn. Men självklart så var de under reperation. Öppnar i juni 2010. Men herregud det är ju jätte länge kvar. Hur överlever ett badhotell ekonomiskt om inte badet är öppet????

Vi kollade vidare vad Sverige hade att erbjuda. Och insåg att det var jätte svårt. Göteborg har massor att erbjuda men ville ju här ifrån.
VART SKALL MAN DÅ ÅKA????
Efter att letat ihjäl mig (trodde jag) berättade min pappa att det finns ett äventyrsbad i Jönköping. Kanske inte Sveriges mest händelserikaste stad men det är ju i alla fall inte Göteborg.
Så nu har jag tittat hotellrum, och det finns (fast det var svårt, var visst någon mässa i Jönköping) Kollat tåg (om vi inte vill ta bil) och kollar så att badet inte tänker reperea just denna helgen. Och allt verkar vara klart.....utan just en liten sak. VILL TINUS ÅKA????

Han är ju inte hemma ikväll, ärmed jobbet och bowlar så jag kan inte fråga honom. Har skrivit en lapp som han får läsa när han kommer hem inatt.
Nu hoppas jag på det bästa.

Nu skall jag krypa ner i sängen och krama kudden. Har varit uppe allt för känge nu, då klockan ringde 04.40 i morse. Och jobbade fram till 19.00. Jag är helt slut.

GODNATT ALLA!!!



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?