Bara lite allmänt just nu!!!!

Inför ett bröllop är det ju en mängd olika planeringar som måste göras. Och allt tar sin lilla tid. Eller i vissa fall en hel del tid. All tid lägger man självklart ner med stor kärlek. Och en hel del längtan.
Det som är klart för oss just nu är:

1. Plats för vigseln:
 Vid vattnet på Öckerö
2. Bröllopsfesten: Öckerö församlingshem
3. Tärnor/marskalker:  Vi kommer att ha 4st var
4 Vem blir toastmaster: Christoffer Hjerdin (Mannen som såg till att vi träffades)
5. Vem skall laga maten: restaurang "Den lille fete" (Vilka annars:D)
6. Vart bär bröllopsresan: Till Franska rivieran. Närmare bestämt Nice.
7. Bröllopskorten skall skickas: Klara och skickade.
8. Champagnen att skåla med: Fixad den med. (tack vara några andra)
9. Vigselförättare: Tinus kompis Robert. Som arbetar som advokat skall viga oss.
10. Ringen: Den blir ett lite senare projekt. Efter grekland.
11. Musiken: Min vän henrik skall hjälpa oss där. (TACK)
12. Blommor: har vissa kontakter och sen skall underbara Sofia (Tinus syster) hjälpa oss fixa lite buketter och så.


Som alla som gift sig så vet de att det är en hel del att göra....och ibland funderar jag på om vi kommer hinna. Vi kan ju vara lite av tids opptimister. Men saken är ju att oftast så när det väl lossnar så går det snabbt.

Förra veckan frågade Embla varför man gifter sig. Jag svarade att man gifter för att man älskar varandra (inte för att man alltid måste gifta sig för det)
Jaha...svarade hon. Ganska nöjd med svaret. Sen gick det en liten stund så frågade hon igen.
Älskar Tinus dig då???
Jag svarade lugnt att det får du fråga Tinus. Men då började hon rodna och vågade inte fråga. Hahaha....var det så farligt???? det slutade med att Emil fick fråga.
Och det gjorde Tinus sa han =D
Barn är underbara...dessa söta komentarer.

Emil är 6 år och kommer hem och visar det berömda fingret för mig
-Jag frågar om han vet vad det betyder.
-Ja säger han Fuck You.
-Ja men vad betyder det då?
-Det vet jag inte, svarar han och ser lite förvånad ut
-Då  tycker jag inte att du skall säga så mer. För det är faktiskt ett fult ord, säger jag (lite sträng på rösten)
- Men mamma du går ju faktiskt på FACK möten säger han då. Hahahahaha


Dessa underbara barn. Jag har varit väldigt dålig på det men har ofta tänkt att  skriva ner alla roliga kommentarer och spara de tills barnen blir gamla. Tänk när de tar hem första flickvännen/pojkvännen och jag kan sitta och berätta alla dessa roliga historier. Då blir jag säkert jätte populär.


Här är jag och mina två älsklingar. Emil 6 år (snart 7) och Embla 4 år. Två barn fulla med liv och bus. Men det är ju precis det barn skall ha. Även om jag ärligt ibland kan tycka att det hade varit lugnare om de alltid lyssnade. Men å andra sidan hade det inte varit något kämpande då. Och de hade inte heller utvecklats till dessa underbara människor som de en gång skall bli som vuxna. Måste våga trotsa gränserna för hur skall man annars lära sig vad som är rätt eller fel?
Jag vet att de absolut kan trotsa, bråka, slåss, skrika och grina. Men en sak är säker. de har lärt sig vad som är rätt eller fel. hur man bemöter andra människor (även om Embla absolut inte vill svara ibland på tilltal) De har full kol på att man inte får skada någon annan människa med avsikt. De vet att om man retar, slår någon så kan mans åra den personen djupt. Sen säger jag inet att de inte gör det....för de är fortfarande barn och har långt kvar att gå innan de är fullvuxna.
Sen kan jag ju inte lova att de aldrig kommer såra någon. För dte gör man. Alla sårar någon nån gång. Men jag skall försöka lära de att aldrig såra någon med flit.
Jag kommer göra så gott jag kan i min uppfostran till de. Och det vet jag att alla som är inblandade i deras liv kommer att göra med........


Godnatt alla....dags att krama kudden!!!!!



 

  Anna

hahaha... va rolig han är.. FACK möte :)

Och jag är säker på att du är en kanonbra mamma som gör ett superjobb med att uppfostra dina barn!



Och svar angående sömnen, så har vi gjort det förut att hon får skrika, sen slutade vi med det (dumt) men ikväll börjar nya sov-rutiner!

Kram på dig!

 2009-05-08     11:43:59    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?