Ett år....9 maj-2009

I lördags den 9 Maj var det exakt ett år sedan jag och Tinus♥ träffades.  Detta firade vi genom att åka till Skövde.
Vad händer i Skövde tänker ni säkert nu???.
Vi var bjudna på bröllop i skövde. Tinus♥ kompis Michael och hans underbart vackra fru Kerstin lever där och det var därför självklart för de att ha sitt bröllop där.  Michael jobbar som militär och de hade festen på regementet i skövde.
Ett väldigt lyckat bröllop och jag liksom alla andra hoppas att de själva vaknade dagen efetr och var nöjda med sin dag.

Jag och Tinus♥ köpte en liten flaska champagne som vi skålade i på hotellrummet innan vi skulle bege oss till kyrkan. Trots att det egentligen inte fanns tid till oss att fira så blev det ändå en lyckad ett års dag.

Detta året har varit ett fartfyllt år. Med både upp och ned gångar. Vi har redan delat både skratt, tårar, rädsla, glädje och sorg. Alla förhållanden går igenom dessa saker. Det är likson en slags hindersprövning tror jag. För att se om man klarar av att bo med varandra. Om man klarar av att reda ut alla sår som den ene eller båda av de kan ha. Om man tillsammasn kan läka såren för att sen kunna leva ett långt lyckligt liv tillsammans.  Det är mycket i livet som skall klaffa in med sin partner. Har man samma humor, skrattar åt samma saker, litar på varandra, är ärliga mot varandra, respektera varandra, våga bli arga på varandra.


 Ett år går ruskigt snabbt. Jag tycker inte det var så länge sedan jag stod där på dansgolvet på Hardrock café och för första gången såg honom. 
Jag tycker inte det var längesedan han tog min hand nere vid operan och bad om en kram.
Jag tycker inte det var längesedan han frågade om han numer hade flickvän.
Och fösta gången ha sa att han älskar mig....
Ett år går enormt fort. ibland kanske det går för fort. Eller kan det vara så att man snabbt är inne i det och glömmer stanna upp för att se vad som verkligen händer. Glömmer njuta av det man har och det man är i. Att man börjar ta allt för givet.
Jag stannar ofta upp och njuter av nuet...ibland kan jag stanna för att sakna det som varit. Är det rätt eller fel??
Jag vet att det ofta inte löser saker och istället kan förvirra...men det kan vara skönt att längta med.

Ett råd som jag ofta får av Tinus♥ när jag är nere eller ledsen och bara längtar till de bra sakerna igen är att sluta se tillbaks och istället ta vara på det som är och tillslut är man där igen.
Visst brukar det funka.

För ett år sedan träffade jag i alla fall mannen som tog mitt hjärta med storm. Han som öppnade upp mina ögon och visade mig att man absolut vågar lita på någon igen. Som inte vill mig något illa och inte kommer såra mig medvetet..

TINUS JOHANSSON (SNART STENHILL) JAG ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA. OM BARA NÅGRA FÅ MÅNADER SÅ ÄR JAG DIN FRU. EN DAG SOM JAG LÄNGTAR ENORMT EFTER. JAG ÄR DIN....BARA DIN.
PUSS!!!!!!
  



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?