Världens underbaraste helg!!!

Okej...hemma igen och inga brutna ben. JIPPIE. Jag måste säga att Piteå var nog det bästa som kunde hända i mitt li just nu. Vilken underbar helg jag haft.
Allt började på planet till Piteå. resan tog 1h och 35 minuter. Snabbt som attans. Vi fick relativt gott kaffe på planet och en helt okej smörgås. Vi njöt av att bara sitta där och se ut genom flygplans förnstret. Solen var framme och himlen alldeles blå....
När vi steg av pöanet hade vi förberätt oss på en vägg av kyla. Micke (han vi skulle bo hos hade ju sakt att det hade  varit -17 grader) men med sina -8 grader så var det jätte skönt.
Micke och hans dotter Stella 3 år mötte oss vid flygplatsen. Första stoppet var skidbacken. Killen äger nämlige en egen skidbacke och ett företag!!!!!


Han var tvungen att fixa lite inför helgens internationella tävlingar. Oj så mycket snö tänkte jag......

Nästa stopp var deras hus.
Jag har nog aldrig kännt mig så välkommen och omhändertagen någon gång innan. Mickes sambo Caroline och deras minsting Noelle 1 år tog emot oss när vi kom hem. Vilket hus de hade. Underbart.
Maten serverades och Tinus och Micke åkte iväg till hans kontor för att prata affärer. jag stannade kvar hemma med Carro och barnen. Även om jag bara hade träffat henne i ca 2 timmar så kändes det helt naturligt och jag hade en väldigt trevlig stund med henne. Vi åt lite godis och kollade Lets dance. Sen var vi helt slut och gick till sängs. De hade bäddat till mig och Tinus i det ena rummet bå bottenvåningen så vi låg helt ostört. framåt natten kom Tinus hem (det tar lång tid att prata affärer;)

På morgonen när vi vaknade och steg upp stod frukosten färdig på bordet.
- Ta för er bara sa Carro som var ensam hemma med barnen eftersom micke jobbade i skidbacken. Vå åt och njöt av att bli serverade med omtanke och mat.
Efter detta var det då dags för det som jag var messt orolig för. SKIDÅKNINGEN!!!!!
Jag hade ju lovat Tinus att han skulle få lära mig att åka skidor. Jag var verkligen skitnärvös. Men Tinus var lugn som en filbunke. På med underställ, termobyxer, jacka och mössan. Skidbacken ligger i Luleå så det tar en liten stund att åka dit.
När vi kom fram var redan pjäxor och skidor undanlagda till oss. Bara att tränga på sig. Herregud jag kände mig som en robot i pjäxorna. Men på kom de och vi gick till barnbacken. Alldeles lagom för mig. Upp i liften och stod där på krönet och tänkte......Fan, detta kommer jag fixa. Innan dagen är slut skall jag ha åkt ner här utan att Tinus behöver vara nära.



de första åken hade jag Tinus framför mig. Han fick åka baklänges och jag höll i hans axlar. Men undan för undan släppte det. Till slut ville ju tinus åka de riktiga backarna....vilket jag absolut förstod. Men inte gav jag mig för det. Nä absolut inte. Så jag åkte upp i liften igen och helt plötsligt släppte det. Jag tog mig ner utan hans hjälp. Flera gånger åkte jag och insåg att det var ju hur kul som helst ju.
Men efter ett par timmar var vi trötta och slitna. Vi lämnade tillbask våra skidår och blev bjudna på lunch.
Sen var det dags för skoterfärd. Hur kul som helst ju. Vi tog en sväng genom skoterleden.


Jag kan säga att man blir väldigt trött av att vara ute i naturen en hel dag så vi somnade när vi kom hem. Sov ganska lång middag.
Resten av kvällen åt vi god mat och drack vin. Allt detta bjöd de på.
Dessa människor är helt underbara. Så öppna och sociala. Barnen älskade oss och jag blev helt betagna i de med.
Tinus och jag kom varandra extremt mycket närmare(om det nu är möjligt)
Jag hade en underbar helg. Ångrar inte alls att jag åkte med. Och jag kommer bära med mig detta länge. Så omhändertagna vi blev där. Helt underbart.
Tusen tack Mikael och caroline. Och tack Tinus för en underbar helg.
KRAM

(Tinus och Micke) Fick tyvärrr inget kort på Carro. Tog på barnen men vill inte lägga ut de här!!!!
  Hanna

låter som en kanon mysig helg!! ^^ och vilkgen gästfrihet... lyx!!

 2009-03-03     13:05:40    URL: http://hannaofsweden.blogg.se/
  emmmizen

härligt! tänk att man kan äga en skidbacke...hmm

 2009-03-03     23:18:11
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?