Pilates....

Igår provade jag något jag aldrig provat innan. Mina goda vänner Henrik och Dag fick med mig på Pilates. Jag måste väll först förklara att jag nog haft alla bortförklaringar jag kan för att komma ifrån detta. Tillslut gav han ju upp på att tjata på mig. Han kallade mig dessutom "Bortförklaringarnas mästare" Hmm....ja men det kan nog stämma.
Jag hade redan på morgonen bestämt mig för att träna. Men då bara springa lite på löpbandet och lite mag övningar. Hade packat väskan innan jag traskade iväg till jobbet.
Visst måste jag även erkänna här att jag under dagens lopp försökte komma på en miljon saker till att blåsa av det.
Massa bra ursäkter. Men samtidigt var jag ju tvungen att ta mig i kragen och genomföra detta.
Så jag tog mig till Life i Kortedala. Sprang en sisådär ca 20 min på löpbandet. Var verkligen helt slut. Men kämpade på med någr minuter i magmaskinen och skidåkningsmaskinen. Kännde mig ganska nöjd med mig själv.
Men när jag stod där upp och tittade på klockan så insåg jag att jag inte ville åka hem. Sambon var ute på stan och kollade frölundamatchen. Vad skulle jag göra hemma själv???
Då kom jag på att Henrik miljoner gånger hade frågat om inte jag ville följa med på Pilates. Varför inte tänkte jag.  Så jag ringde upp honom och frågade när de skulle åka. Först blev han helt lite chockad tror jag, att jag ville följa med men samtidigt väldigt glad.

Han hämtade upp mig med bilen och vi åkte för att hämta Dagge. Min kropp var nog redan trött innan och jag började bli lite rädd att jag inte skulle fixa detta.
Men jag måste erkänna att detta verkligen var kul. Jobbigt, påfrestande men väldigt roligt. Jag använde muskler som jag faktiskt inte trodde att jag hade. Min kropp fixade verkligen detta.
Jag kan djup rekomendera detta till alla. Man tänjer och sträcker. Man får styrka i mage och tygg. Hur kul som helst.
PROVA GÄRNA!!!!!!



Sen att min kropp idag känns som en stel pinne och gör ont är ju något som man får räkna med.
KRAM!!!!

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?