Lördag kväll!!!!

I kväll gäller det. Äntligen Finalen av melodifestivalen. Är så less på alla dessa deltävlingar. Varför inte bara ha en tävling med 20 bidrag. Så enkelt och så skönt. Nu skall jag istället behöva lyssna varje vecka. Men som sakt. ikväll är det sista gången. JIPPIE.
Jag måste erkänna att jag ändå suttit bänkad framför tv:n varje lördag kväll för att bua ut de låtar JAG inte tycker om och heja fram de som är bra. De som JAG tycker är bra.
Fastnade ganska tidigt för Heat med "1000 miles" En otroligt bra låt.
Jag har även blivit ganska mobbad av min pappa. Jag tyckte nämligen att Caroline Af Ugglas låt "Snälla Snälla" Var JÄTTE BRA. Jag lyssnade på texten och hela jag fick bara kalla kårar i kroppen. Jag rös. Hon är en väldigt underlig människa men hon är sig själv. Och min pappa han kan ju absolut inte fatta hur jag kan göra det. Men om man blundar( Om man inte fixar att se henne) och lyssnar på texten så är den otroligt bra:


snälla snälla snälla
jag ber dig snälla snälla snälla
stanna kvar hos mig, för jag behöver ju dig.
ja så snälla snälla snälla snälla
lyssna snälla snälla snälla snälla
jag vet , det e lågt att be, men jag skiter i det!

för i går när du gick, i sista blicken som jag fick kunde jag se
ja jag kunde se, jag såg du va på väg till en annan kvinna
bort från mig!

så snälla snälla snälla snälla
jag ber dig snälla låt mig inte sitta, sitta ensam här
medans du är där

Så snälla hjälp mig fatta hjälp mig att förstå
vad har jag gjort för fel som fått dig att gå?
ja, för det e väl så?
och jag hatar att jag vet
jag vet att du kommer ge allt du gav till mig,
allt det där jag fick
till en annan kvinna...
och inte till mig!

Nu skall jag och sambon äta god mat och dricka lite vin.
C ya later!!!!!!

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?