Skolavslutnings dags

Jag kan inte riktigt förstå detta.....men på torsdag så har min älskade Emil sin första skolavslutning. Och detta blir ju då min första skolavslutning....som mamma. Saken är att jag verkligen minns hur det  var.  De första åren fick mamma och pappa gärna följa med. då ville man ju bara ha med de. Sen blev man lite äldre och helt plötsligt hände det något. Mamma och pappa fick inte under några omständigheter komma alls. man skulle gå med sina kompisar. Och lite tävlade man väll om att ha de tuffaste och snyggaste kläderna.
Och som tjej var det extra kul att själv få åka till stan med mamma och bestämma vilka kläder man skulle ha.
Efter varje skolavslutning åkte vi hem och fikade. Marängtårta med jordgubbar på. Så gott och massa nostalgi. Herregud detta var tider som jag älskade. sen blev det 10 veckors sommarlov. Underbart sommarlov. I alla fall tills man blev såpass stor att man kunde börja sommarjobba. jag började som barnflicka i en familj med 4 barn. Skötte allt från barnpass till matlagning och städning. trivdes utmärkt. Sen fick jag jobb på ett tvätteri. Trivdes kanske inte lika bra där men det var pengar i alla fall och sköna arbetstider.
Men tillbaks till skolavslutningarna......när man senare kom upp i de högre klasserna så var det säkert fortfarande marängtårta men på kvällen skulle man träffa kompisar och festa lite.

När man sedan tog studenten så var det ju fest innan skolavslutningen. CHAMPAGNEFRUKOST. Det var tider det. Och så kul vi hade. Ibland längtar jag lite tillbaks till den tiden.

Men på torsdag är dte Emil som skall fira sin första avslutning. Och efter sitt sommarlov så börjar han i första klass. Min stora grabb. Herregud. Kan inte fatta att denna stora kille för inta alls så länge sedan låg i min mage......
Det är barnens pappa som har barnen denna veckan. Så det blir han som får eftermiddagen med de...men jag skall i alla fall vara med och fira denna dag med honom. Och en liten present är klart att han skall få......
Uppdaterar på torsdag eller fredag igen.

Godnatt!!!!!
  Anna

Ja, du tiden går...



Minns mycket väl den dagen du sa att du var gravid =)

Inne i personalrummet på Östra midvintersgatan =)

Och nu går han i skolan...



Hoppas han får solsken på den stora dagen!

Kram

 2009-06-09     22:45:44    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Lena Q

Jag tycker också tiden går otroligt fort, igår gick Sandra ut nian!! Jag fattar ingenting, hon har gått i samma skola i 10 år. Jag minns ju själv när jag gick ut nian. Min fina tjej ska börja gymnasiet, men jag känner mig själv som en liten flicka ibland, konstigt. Jaja, hon hade en jättefin avslutning iaf och jag hoppas Emil får det med. Kram på er alla

 2009-06-10     11:49:48
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?