Vardagssnack.

Det är inte klokt vad tiden går snabbt. När jag satt och funderade idag så insåg jag ju plötsligt att det redan är dags att börja hoppa in i ekorrehjulet på måndag igen. Nu råkar jag ju vara den enda i hela världen som gillar att jobba och verkligen ser fram emot det. För även om nu det fina vädret kommer tillbaks på måndag,  så arbetar jag ju på ett perfekt ställe att ändå få chans att vara ute. Förskolan är en perfekt arbetsplats just då.
Men det som kan skrämma mig lite är att hamna i den tråkiga vardagen igen. För är det något som skrämmer mig så är det vardagen. Varför vet jag igentligen inte men det gör det. Jag har nog bara väldigt dåliga vibbar från vardagslivet.
Men jag har bestämt mig för att rida ut den stormen utan några större problem. Och sen kommer hösten. Jag tycker verkligen att hösten är mysig. När mörkret faller och man kan tända ljus runt om i lägenheten. Sitta ner i soffan och bara mysa. Under en filt och med ett glas vin.  Det kan ju inte göra någon människa deppig.
Alla skyller på regnet. att det gör oss deppiga. Men om inte jag har helt fel så har det regnat nästan hela semestern med. Och har inte det gjort mig deppig så skall nog inte hösten göra mig det heller.
Det finns så mycket annat att bli deppig över. Men inte vädret i alla fall.
Så på måndag slår det till igen. Klockan 6.30 skall klockan ringa. Dån skall jag pigg som en lärka traska till jobbet. Och som planerna är redan nu så skall jag promenera. För det är så otroligt avkopplande att ta en rask promenad på morgonen. Man rensar huvudet från massa jobbiga tankar. Och så kommer man till jobbet som en helt ny männsika. Ja kanske inte riktigt men nästan. I vilket fall som helst så har man gjort den dagliga motionen.

Nu skall jag lägga ner lite för idag.....Syns snart igen KRAM
  Anna

Börjar också på måndag...

har dock varit ledig mer än 4 veckor....

Typ.. 15 månader =)



Men, men det blir nog kul...Lite separationsångest bara.

Hoppas också på fint väder =)

Kram på dig!

 2009-07-31     13:53:45    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Anonym

Hej gumman

Jätte bra skrivt kram

 2009-07-31     20:05:43
  emmmizen

herregud gumms vad du e hurtig i dag! det e så att jag mår lite illa =)

puss o kram o ha en underbar dag i morgon.

 2009-08-02     23:44:01
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?