Snökaos i Göteborg!

Så fort snön kommer till Göteborg så är det som om allt bara blir kaos.
Hela stan blir plötslig en enda stor karusell.
Spårvagnar slutar fungera, Bussar får stopp och bilister kör som o de vore sniglar.
Jag vet att jag inte har körkort och inte borde yttra mig om detta. Men som passagerare blir jag lika drabbad som alla andra.
När jag skulle hem från jobbet idag. Klockan var 10.50 (jag var tidig och 7 personal på 4 barn kändes överkurs) så hann vi inte komme mer än till Bellevue innan det var dags för spårvagnsstopp.
Jag satt på buss 59 och kände mig trygg som hade en sittplats. För helt plötsligt vällde det på folk. alla blev som packade sillar. Och inte blev bussen som redan var väldigt varm svalare direkt. Jag lider av åksjuka och det är hundra gånger värre nu när jag är gravis med.
När vi kom till gamlestadstorget stod där säkert 70 personer och väntade på att få komma på bussen. Chaffören förklarade lugnt och snällt att det inte fick plats fler. Men tror ni någon brydde sig om det? nej då....istället kunde man  skälla lite på den stackars killen som var chafför och slå till mannen/damen framför. Allt för att komma med.
Chaffören bad ett par gånger snällt att de skulle flytta sig från dörren så han kunde åka och hålla tidtabellen.
Då är det en kvinns som skriker väldigt fula ord till honom och ber honom åka hem till sitt hemland.
Men snälla nån....det var väll inte hans fel att bussen var full och hon inte fick plats.
Efter många om och men går hon av bussen och vi kan åka vidare.
Vad är det som händer med folk i snöyran???
Och vad händer med trafikanterna??
Jag kan känna att det har varit såhär så länge jag kan minnas. Säkert de senaste 20 åren....och säkert kommer det bli lika dant de kommande åren.
Men varför lär sig Göteborg aldrig???
Kan man påverka detta på något sätt??
Nu var det visserligen en vagsn som hade spårat ur....men det känns som om så fort snön och kylan kommer då blir det kaos i Göteborg.



Annars är det dags i morgon. JULAFTON.
Kan inte säga att jag känner den där julstämningen ännu.... men i morgon är det i alla fall dags.
Morgondagen kommer firas hemma hos mina svärföräldrar. Tillsammans med mina svägerskor och Tinus morbror med familj. Skall bli jättemysigt.
På juldagen hämtar vi barnen och firar julafton en gång till med mina föräldrar, min mormor och min bror med sambo.
Och nu äntligen har jag lite jullov.
Börjar igen den 4 januari.
Skall bli så skönt med julledigt och få vila upp mig med mina nära och kära.

Om jag inte hinner/orkar skriva innan annandagen så önskar jag er alla:


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?