Lugn och ro

Jag har varken haft ork eller lust att blogga de senaste veckorna.
Som vanligt så händer det alltid något i mitt liv som gör det till en karusell.
Har gett upp ett liv med bara lugn och ro.
Kanske är så att om man inte förväntar sig vissa saker så kanske man inte blir besviken när allt händer.
Nu är jag i alla fall här på bloggen igen.
Bara tre dagar kvar till julafton.
Fast jag kan inte säga att jag längtar efter den.
Barnen skall jag ha på juldagen så då kommer den riktiga julen för mig.
Innan är bara en oändlig väntan och längtan.
Sen har jag fått lära mig (tyvärr den hårda vägen) att julen kan vara jobbig för många.
Och sådant är fallet för en person som står mig väldigt nära.
Hur hjälper man någon igenom det då?
Eftersom jag vet att ganska många läser här emellanåt så vågar och vill jag inte nämna namn.
Men saker och ting förstår jag påverkar en människas liv.

Saker har gått upp och saker har gått ner. Och jag vet inte riktigt när jag vågar andas ut.
Roliga saker händer i mitt liv (kommer till det lite längre fram i) och jobbiga saker med.
Och när man pratar om sådant så säger folk "ja men livet kan aldrig vara på yopp jämt"
Äh...nä det förstår jag med....men kan man inte få känna harmoni i alla fall mer än 5 dagar i streck????

Nä nu skall jag sluta gnälla....

Jag mår ju annars ganska bra. Det händer en hel del i mitt liv just nu. Positiva saker.
Saker som påverkar ganska många på kanske både bra och dåliga sett.
Jag vet att jag inte säger mer än nödvändigt men jag kommer berätta när tiden känns rätt.
Just nu vill jag ligga lågt ett tag.

I morgon är det måndag igen och på jobbet skall mysgruppen (TPD) ha lite julfika. Själva.
Och så slutar jag tidigt.
Jätteskönt.
Blir nog en stund på stan med Emma efter jobbet. Skulle gjort det idag men jag orkade inte riktigt.

Ha en fortsatt skön söndag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?