VAB-blogg

Idag sitter jag hemma med en sjuk son. Emil har fått feber och är allmänt seg. Humöret är på topp men inte kroppen. Han fryser (och han går alltid i t-shirt) och har massa kläder på sig. Febern är ju inte direkt hög (38.0) men man märker på honom. Buset i honom finns liksom inte idag.
Så nu har vi passat på att mysa. Emil, Embla och jag. För lillasyster fick med vara hemma. Vi passade på att baka muffins. För i morgon kommer mina blivande svärföräldrar på besök. det var ju så länge sedan de träffade barnen. Och barnen frågar ganska mycket efter de. Men som pigga pensionärer är de ju sällan hemma. Så vi får passa på de dagar de kan. Och i morgon kommer de...då får de nybakade muffins med glacyr och nonstop på. Egen disignade av Emil och Embla.
För en stund sedan ringde min älskade sambo. han var och lunchade på vår favorit restaurang "Den lille fete". Vi har haft en del problem med att få ihop matdelen till vårt bröllop. Vi har spånat en hel del och bl.a frågat min kock på jobbet om han kunde komma med ideer. Vilket han absolut gjorde. Vi fick massa mattips och det lät jätte gott.
En kväll när vi var där på after work så frågade vi vad det skulle kosta för oss om de gjorde maten och om de kunde tänka sig göra det. De skulle spåna på detta och återkomma till oss. Vi fick inget svar och Tinus kontaktade de igen. De lovade att kola på det men de har så mycket att göra. Vilket jag förstår.
Idag när han traskade dit på lunch så fick han svar. de vill absolut göra bröllopsmaten för oss. ÄNTLIGEN. Nu kan vi kryssa för ännu en sak vi gjort på bröllopsplaneringen.
bara en del kvar. Men det är ganska kul faktiskt. Och jag längtar till den stora dagen....då jag blir Fru Stenhill.


Här är jag och mina änglar en dag på Hönö. Vi hade picnick som var kaffe, smörgåsar och bullar. Vi hade varit och tittat på församlingshemmet som vi skall ha festen i. En underbar dag.

Mormor och morfar har sin båt där. Så vi passade på att titta på den lite.

En liten kylig dag var det. fast vi värmde oss ändå. Och dagen blev helt underbar. När vi skall gifta oss är det sommar och då är det förhoppningsvis betydligt mycket varmare. LÄNGTAR!!!!!

  emmmizen

vadå stenhill?? han heter ju johansson eller??

 2009-04-21     17:48:42
  Anna

Hoppas lill-killen kryar på sig snart!

Och det låter underbart med sommarbröllop :)

 2009-04-21     22:03:45    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?