Tack alla underbara vänner!!!!

För några veckor sedan så var jag ute med min kompis Emma. Dagen efter hade hon enorm ångest och kände en otrolig oro i kroppen. Jag fanns där för henne och stöttade henne så mycket jag kunde. Förklarade att hon absolut inte gjort bort sig och att ångesten inte behöver vara där.
Igår var jag påvärldens bästa restauran "Den lille fete", åt god mat och drack en och annan öl/cider. Lite berusad blev jag nog allt men lång ifrån aspackad. Tillslut kännde jag bara att Nu är det dags att gå hem. Så jag tog min väska och letade upp Tinus. Sa att jag skulle gå hem och han sa att han följde med. Jag vill inte gå närmare på vad som hände eller sas just då men vi tog i alla fall en taxi i lugn och ro hem. I Taxin blev jag jätte ledsen....och fråga mig igentligen inte varför. För jag har inget bra svar. Ledsen var jag och när vi kom hem så grät jag ännu mer. Jag somnade i alla fall i Tinus famn. Tryggt och skönt. Jag vet att han klappade mig på huvudet, pussade min panna och sa att att han älskar mig. Kände ett enormt lugn.
Vaknade med ett ryck halv sex på morgonen.Fortfarande väldigt trött och så otroligt ororlig i kroppen. Tinus själv var väldigt lugn och försökte lugna mig. Höll om mig och pratade med mig.
Det som hände kvällen innan var absolut inget farligt på något sett men blev ett orosmoment för mig. Och jag kan nu förstå hur Emma mådde den dagen hon vaknade och behövde mig.
Jag hade ju Tinus hemma men han skulle iväg halv åtta på morgonen. På svensexa med sina kompisar. Och vet inte om han kommer sova hemma eller borta. Så just idag (tyvärr) denna dag behövde jag honom mer än någonsin. Och då är han inte hemma. Jag skickade ett sms till Emma. Hon svarade och ringde upp mig ganska snart. Vi pratade länge och hon lugnade mig lite igen. Men hon var på väg till att fira sin pappa som fyller 60 idag. (Grattis från mig)
Jag ringde Anna som var med mig ute igår. Hon skulle åkt till Botaniska idag och ätit frukost med en kompis klockan 9 men hon var för trött. Vi pratade en stund och bestämde sedan att vi skulle åka in till stan. Fika lite och njuta av solen tillsammans. Det låter som en bra ide. och kanske lugnar jag ner mig lite med. Vilken tur att man har vänner som ställer upp. Är så tacksam för dem.
Så nu väntar kaffe och glass i solen..........






Glassbild





  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?