Att planera ett bröllop!!!!!

Att planera ett bröllop är inte enkelt. Jag trodde nog inte att det skulle vara så mycket. Eller jag vet att det skall vara det men jag är nog något av en tidsopptimist. Så nu när det är 4½ månad kvar så kände jag lite av panik i kroppen. MÅSTE FIXA NU!!!!!!  Vårt första problem kom ju när vi skulle välja lokal. Stället vi ville ha från början var alldeles för dyrt. Så vi var tvugna att hitta en ny lokal. Tillslut får jag kontakt med en väldigt vänlig kvinna på Öckerö. Hon hjälper oss leta efter lokaler. Hon kom med massa bra och mindre bra förslag. Det slutade i alla fall med att vi valde Öckerö församlingshem. Hur billigt som helst. Vi tyckte båda om lokalen och bokade den. Ett problem mindre.
Nåsta fråga var vigselförättare. Vi vill ju inte ha någon präst utan först hade vi frågat Tinus kompis Daniel (som är kapten) om han ville viga oss. Han ville gärna men det skulle bli en väldigt lång prosess att få igenom det. Då frågade vi En annan bekant som heter Robert som arbetar som advokat om han ville.....och han sa JA. Gud va skönt. Ännu en sak löst. Musiken lovade en annan kompis att hjälpa oss med. Han har jätte bra musikutrustning. 
Fotograf blir Tinus kusin som pluggar media programmet. Hon blev lika glad hon. Vilken tur att man har vänner och bekanta som kan hjälpa till. 
Nu ikväll sitter vi och bokar bröllopsresan. Den går av till underbara Nice(har aldrig varit där men de säger att det skall vara fint) En vecka i underbara Frankrike. Förhoppningsvis med massa sol och väme...om inte annat ledigt tillsammans med min underbara man.
Just nu ser jag ljuset på allt.....vi kommer en bra bit fram. Snart skickar vi ut inbjudningskorten.......sen är det snart dags.
ÄNTLIGEN!!!!


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?