Välkommen!!!!

Alla har pratat om detta med blogg....Jag måste erkänna att det hela tiden låtit lite lockande, men jag har aldrig fått tummen ut att börja. Men en god vän till mig visade sin bloggsida och ville ha kommentarer. Jag blev ännu mer inspererad.Sammtidigt ville en facktidning att jag skulle skriva en lietn spalt för de och det var då jag insåg att detta verkligen var kul. Då kommer ju den svåra frågan.....vad skall jag skriva om? Vad är intressant att läsa? Jag skall göra mitt bästa för att se till att detta blir bra....hoppas på lite hjälp från omgivningen.
Är hemma från jobbet idag. Med en sjuk son. Till saken hör att jag troligen inte jobbat en hel vecka på väldigt länge. De har blivit sjuka hela tiden. är det inte den ena så är det den andra. Ganska jobbigt. Mina kollegor är väll inte jätte imponerade på min frånvaro lista. Men vad gör man.....
Barnens pappa och jag bor inte ihop. Så jag har de varannan vecka. Och på något sett så verkar det som om de alltid skall bli sjuka när de är hos mig. Inget man kan göra något åt men allt för frustrerande ibland. Lönen som barnskötare kanske inte är bra innan och ännu sämre blir den när man inte jobbar. Fast det är värt det. bara de är friska så mår jag bra.
Jag har en son på 6 år. Ett yrväder med massa energi. Skoltokig och hela han bara njuter av livet. Skrattar och är nästan jämt glad. Älskar att hitta på saker. Fotbollsträningar och simskola. Han skulle lätt kunna göra andra saker med. Älskar att vara ute och springa. Röra på sig. Svårt att sitta still men hela han bara skiner av energi.
Sen har jag min lilla 4 åring till tjej. En viljestark flicka. Med ett häftigt humör. Väldigt omtänksam och mysig. VILL mycket. Och KAN mycket med. Njuter som bäst när hon får stänga dörren om sig och bara ha lite lugn och ro runt omkring sig.  Läsa eller rita. Också mycket energi. De är två helt olika människor och med olika personligheter. Men det är ju det som gör de så underbara........Så unika......mina....
Nu skall jag stänga ner datorn för en stund......smälta detta lite och hoppas på att jag kanske kan få igång hjärnverksamheten såpass att jag kan tycka detta är kul och ni kan tycka detta är spännande att läsa.
Skall man skriva på återseende eller hur gör man???
Det borde märkas att jag är helt ny här...
  Peter

Trevligt att ha ytterliggare en blogg att hålla koll på :D

Jag ser fram emot att läsa allt du skriver och allt som händer i ditt lilla liv eller vad du nu tänker att skriva på din lilla blogg.

/Kram

 2008-11-18     13:18:03    URL: http://mrsolu.blogg.se/
  madde

blir tårögd när jag läser hur underbart du beskriver mina små troll, för dom e ju faktiskt lite mina också ;) mina älskade brorsbarn och gudbarn.



KRAM

 2008-11-18     21:32:19
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?