Vänner är guld värda...



När barnen lagt sig och lugnet kommer smygande kommer alla tankar om livet fram. Är det då man skall skriva? När man funderar som mest? Jag är en tänkare (det säger i alla fall min sambo) Jag kan fundera på allt....spekulera och analysera. Är en bra lyssnare....och tror att jag kan ge någorlunda bra råd. Men kan ju vara jobbigt att tänka för mycket med.
dagen har varit bra hos oss. Även om grabben varit hemma så har vi haft det mysigt. Bakat, pysslat, spelat spel och lekt. Man måste passa på att mysa och ta vara på den tid man har....snart är de stora och vill inte veta av oss föräldrar. Klara sig själva......Jag har en väldigt nära vän som har en son på 19. När jag ser honom så inser jag hur snabbt det går. Denna vuxna man som kan vara allt annat än vuxen. Ha fest utan att mamma vet om det....då allt går sönder. Bord, väggar, stolar. T.o.m spisen hade gått sönder. Hur lyckas man då....och hur lyckas man som förälder behålla lugnet??? Hon är ensamstående med tre barn. Detta är en kvinna som jag beundrar hur mycket som helst. Hon har kämpat mer än någon annan tror jag. Tre barn. Underbara men krävande som alla barn. Den yngsta är bara 8 år och ett riktigt yrväder  (Jag älskar denna unge fruktansvär) Den äldsta är 19 och mellantjejen är 16. Hon har varit med om så mycket i sitt liv så jag kan bli rädd bara jag hör allt. men hon har SJÄLV klarat av att uppfostra dessa tre barn. Männen hon träffat har behandlat henne som en dörrmatta....bara trampat på henne. Lämnat henne ensam med tre barn. Men inte har hon gett upp för det. Utan fortsatt kämpa vidare. Får jag välja en person som är min hjälte eller som jag ser upp till och beundrar så får det bli hon.
Nu har hon träffat en man. En man som ÄLSKAR henne, som behandlar henne för den hon är, som pratar med henne, kramar henne, hjälper henne. Hon är lycklig....och det tack vare honom. (kanske lite sina vänner med)
Och när dagen varit jobbig....man är trött, barnen bråkat, jobbet varit trist så tänker jag på henne.......hon har verkligen kämpat....
Du vet vem du är när du läser detta....Tack gumman för att du är min vän........
  Lotta

Det finns inte många såna fina diamanter som du hjärtat!! Jag är mycket stolt över att få vara din vän!! Du är en av anledningarna till att jag idag har det så himla gott och att jag vågat lita på en man, igen! Hoppas du förstår hur mycket du betyder för mig, hur mycket jag tänker på dig, hur glad jag är för att DU har fått en man som visar dig att du är värd det absolut bästa-alla kategorier!!!!

Du finns för alltid i mitt hjärta och i min hjärna! Vill aldrig mista dig som vän och förtrogen!

Du är helt enkelt bäst!! Och min!! Vän!!

Och så ska det förbli hoppas och vill jag!!

Bamsekramar i massor till Dig Mikaela från Mig!!

 2008-11-21     21:59:15
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?