Smultronställe



Jag tror att alla har sina sk smultronställe. Där man bara kan tänka på det man vill. Bara njuta av lugnet som råder. En plats dit man kan dra sig undan om allt känns hopplöst jobbigt. Där ingen kan störa eller de som stör helt plötsligt inte existerar. En plats fylld av harmoni och romantik.
Jag har ett....en alldeles egen plats. Jag avskydde detta stället när jag var barn. När vi skulle åka dit fick jag alltid ångest. Trodde inte jag skulle överleva en vecka där. Gnällde och gnydde i hopp om att mina föräldrar skulle ge upp och säga att jag skulle slippa följa med. Men nä...det var lönlöst. Tillslut blev jag äldre och slapp följa med. Underbart. Jag kunde tänka mig åka ut någon gång och hälsa på mina föräldar och mina kusiner som också bodde där.
Sen en dag fick jag egna barn. När han var liten hyrde vi en vecka där. Lämnade all trafik och stress i stan. Mitt smultronställe Lilla Brattön hade helt plötsligt, från att vara ett trist, ensamt, öde och långtråkigt ställe blivit en avkopplande semesteridyll. Nära till vattnet, lugnt, stilla och alldeles underbart. (hahaha....lite askungen kännsla)
Bilden ovanfrån är tagen en sen kväll i sommras. Från mitt smultronställe Lilla Brattön. Så här vackert kan det vara där. Inte konstigt att ,man kan bli förälskad i en sådanhär plats. Eller????
Det är dit jag drömmer mig bort när jag känner att storstads stressen svävar över mitt huvud. Till sommaren får jag återvända dit igen..........
  Anna

Å vad jag känner igen mig :)

Har också ett sådant smultronställe...

Vad man uppskattar vissa saker nu, som man inte gjorde när man var yngre......



Ser vääldigt vackert ut :)!

kram

 2008-12-09     20:42:17    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?